
Genel tavsiyeler;
- Kaliteli yakıt tercih ediniz. Kötü yakıt turbo sistemi içinde kurum oluşmasına sebep olabilir.
- Yağ değişim aralıklarını geçirmeyin ve en kaliteli yağı tercih edin. Yağ aracın sürtünme ve ısınmayı engelleyici özelliğiyle oldukça kritik bir öneme sahiptir.
- Hava filtre değişimini ihmal etmeyin. Hava filtresinden yeterli miktarda hava çekilemezse motor yeterli performansı üretemeyecektir. Hava filtresini temizlemek gibi yöntemleri kesinlikle tavsiye etmiyoruz.
Aracı çalıştırmadan önce;
- Turbolar ayrı bir yağlama sistemine sahip değildir. Karterde bulunan motor yağını kullanır bu yüzden aracımızı çalıştırdığımızda ortalama bir dakika rölantide çalıştırırsak yağ turbo sistemine ulaşır ve turbo daha uzun ömürlü kullanılabilir.
- Soğuk hava şartları yağın akışkanlık seviyesini olumsuz yönde etkileyeceği için rölantide bekleme süremizi arttırarak yağın uygun sıcaklığa erişmesini beklemekte bir diğer tavsiye edilen kullanım şeklidir.
Aracı kullanırken;
- Aracımız ile yola çıktığımızda direk yüksek devirlere çıkmaktan kaçınmalı yağın incelerek tüm parçalara erişmesini beklemek gerekmektedir. Özellikle İlk 5 dakika için 2500 devri geçmekten kaçınmalı.
- Düşük devirlerde düz yol veya yokuş yukarı giderken gaza yüklenmek yerinde vites küçülterek hızlanmalıyız.
- Aracımızı uzun süre yüksek devirlerde kullanmaktan kaçınmalıyız.